Thursday 22 August 2013

PEMASANGAN KIOSK DAN CABINET DI TESCO EXTRA TAMAN MIDAH

"Truuuttt...tutt....., truuuttt tuuttttt....."
 
Handphone saya berdering mengejutkan saya dari tidur. Waktu itu jam menunjukkan pukul 12:45 tengahari, hari Sabtu 15 June 2013. Rupanya kenalan saya Anne telefon.
 
"Hello.....", jawabku lemah.
Masih dihantui rasa mengantuk. Almaklumlah, tidur waktu tengah hari. Mahu berpinar kepala sekejap kalau bangun tergesa-gesa. 
"Hello! Abang! Jap lagi ada orang akan call abang. Dia nak buat kiosk dan kabinet. Saya dah kira cajnya dan dah siap 3D design. Kalau dia tanya abang cakap RM5,000".
"OK", hanya itu yang mampu kujawab.
 Terngiang-ngiang suara Anne di kepalaku. Antara percaya atau tidak dengan apa yang aku dengar.
Alhamdulillah. Kilangku masih dalam pembikinan dan aku berpeluang mendapat tempahan pertama.
 
 Aku melabuhkan kepalaku di bantal sementara menunggu waktu Zohor. Selang 5 minit kemudian aku mendapat panggilan yang ditunggu-tunggu. Seorang pengusaha Jellycake bertanya tentang pembuatan kiosk serta kabinet kiosk dan meminta quotation. Aku dengan pantas menjawab RM5,000.
 
Begitulah ceritanya aku mendapat tempahan pertama walaupun kilangku masih dalam pembikinan. Harap-harap pekerja seniorku Ah Chan dapat menyiapkan wiring mesin-mesin di kilangku dan memotong papan untuk tempahan ini.
 
Untuk pengetahuan anda, Jellycake sudah mempunyai lebih daripada 8 cawangan kedai tetapi kiosk di Tesco Extra Taman Midah adalah kiosk yang pertama di pasaraya. Berikut adalah serba sedikit berkaitan dengan tempahan kiosk Jellycake.
  
Tuan punya kiosk sedang memeriksa kiosk. PERSONA KITCHEN juga menyediakan perkhidmatan wiring untuk kiosk dan rumah.
 


Pekerja saya bertungkus-lumus menyiapkan kiosk mengikut jadual. Satu malam siap pasang.  



 
 Lukisan 3D yang menjadi panduan dalam pembuatan kiosk

1 comment: